برتری آماری چشمگیر مسی به رونالدو در مهارت شوت از راه دور

 در حقیقت بسیاری از مردم فکر میکنند که رونالدو شوت زن بهتری نسبت مسی است و حتی بسیاری از طرفداران کریستیانو آنرا یکی از عوامل برتری رونالدو به مسی می دانند ، اما آمار خلاف این را ثابت میکند.


در واقع بر طبق آمار ارائه شده در هواسکورد مسی با وجود اینکه کمتر از راه دور شوت می زند اما از این طریق گلهای بیشتری نسبت به رقیب پرتغالی خود زده است.

به عنوان مثال رونالدو در فصل گذشته 133 بار از بیرون محوطه جریمه  اقدام به شوت زنی کرده است ( 88 تا در لالیگا 33 تا در لیگ قهرمانان و 12 در جام جهانی ) که 7 تا از آنها تبدیل به گل شده است یعنی 5 در صد . مسی از 90 ضربه ای که از پشت محوطه جریمه زده است ( 61 لالیگا 13 لیگ قهرمانان 16 جام جهانی ) 11 گل به ثمر رسانده است یعنی 12 در صد . 

 

این اختلاف در فصل 13/12 بیشتر هم بوده است :


با نگاه به آمار بدست آمده در لیگ قهرمانان در دو فصل گذشته تنها 2.7 درصد ضربات پشت محوطه جریمه رونالدو تبدیل به گل شده است و با توجه به اینکه تمام این ضربات در هنگام مالکیت توپ رئال در یک سوم دفاعی حریف و در بسیاری موارد در موقعیت های خوب گلزنی زده شده است ، سوال اینجاست که آیا این شوت ها اساسا  به نفع تیمش بوده یا به ضرر؟

 

 

اگر به جای زدن شوت همکاری بیشتر با سایر هم تیمی هایش داشت بهره وری بیشتری نداشت ؟  اما برای کریستیانو و طرفدارانش این سوالات مهم نیستند آنها کلیپی از آن 2.7 درصد درست میکنند و با افتخار به هم بلوتوث میکنند .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 7:4 PM | نویسنده : کیانا |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.